Content Marketing

02

Content Marketing

będziemy nazywać tak tworzenie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby naszych odbiorców. Nie polega on tylko na produkcji treści (co np. kojarzy się z SEO), ale na zrozumieniu i słuchaniu naszego klienta.
Trzy elementy, jakie powinna spełniać treść content marketingowa, to: dystrybucja wartościowych, intrygujących treści, w ten sposób zdobycie zainteresowania i wywołanie zaangażowania w społeczności odbiorców, które w wymierny sposób przekłada się na korzyści. Strategia Content Marketingowa może opierać się na wszystkich kanałach przekazu oraz towarzyszyć w każdym etapie zakupowym. Pamiętając, że naszym celem jest użyteczna i potrzebna informacja, ogranicza nas tylko wyobraźnia. Jeśli prowadzimy sklep internetowy sprzedając produkty fizyczne, to dołączenie materiałów contentowych przenosi nasz CM w druk. Jeśli prowadzimy www, newslettera, to edukujemy poprzez e-marketingowe działania. Jeszcze inaczej ma się to w przypadku social media, gdzie mamy do czynienia ze swoistym real time marketingiem.

Ja Content Marketing rozumiem jako posiadanie mediów w opozycji do ich wynajmowania.